fredag 3 augusti 2012

Lundens liljor när de är som finast

Måste bara visa lite bilder från skogen i Simlångsdalen...eller närmare bestämt Vargaslätten som jag har lovat er att få följa från vår till höst.


I förra veckan var jag där och då blommade vad jag tror är Lilium canadense.
Helt fantastiska och nästan magiskt stora, mer än en halvmeter högre än mig själv.


















Skulle vilja ha dem själv i trädgården men bor man på en rullstensås så vill det nog till en radikal förändring i både mark och jordförbättring och stora träd, de trivs nämligen bara i humusrik lundmiljö. 
När jag ser dem så här då förstår jag varför de är så åtråvärda.


















Ha en god helg

Vivian

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Vilken fantastisk lilja.Det finns så mycket att längta till...

    SvaraRadera
  2. Vilken upplevelse att ströva i den där skogen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...