tisdag 8 november 2011

Mina vackraste pelargoner

Som så många andra är jag förtjust i pelargoner och har samlat på mig en hel del på fönsterkarmen genom åren.
Fick bygga ut en andra våning på vår veranda med fler fönster så alla älsklingar får plats...svalt och skönt för dem på vinterhalvåret också.....vad gör man inte för att få plats med allt man vill ha. ....Nja, det var inte bara för att få plats med pelargoner, det blev bonusen när vi byggde våning nr 2.
Det är så att det planterades ett Tulpanträd utanför entrén till vårt hus för ca 7-8 år sedan
och planen var att man ska se det uppifrån när det blommar.

Men åter till pelargonerna, det var ju de jag skulle visa er.
Här kommer några av mina favoriter

"Madamme Thiboult"
"Joy"
Rosenknopp "Appleblossom
Rosenknopp "Rococo"

Rosenknopp "Denice"

"Camel"
Gyllenblad murgrönspelargon "Peppermint Star"

Ljus "Black county Bougle"
"Diana Palmer"
Så i väntan på att Tulpanträdet ska blomma, kanske nästa år så kommer jag fylla på med fler pelargoner i fönsterna.


Vivian


4 kommentarer:

  1. Jag kan fortfarande inte tro mina ögon...att det finns en sådan fin pelargon...DENICE är det finaste jag sett hittills!
    /Hälsningar, Karla.

    SvaraRadera
  2. Hej, och välkommen att följa min blogg, jag såg att du anslutit dig, kul. Tyvärr blir det inte så mycket skrivet just nu... Vilka underbara pelargoner!! Rosenknoppspelargonerna är nog mina favoriter :) Må så gott, hälsar Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Vivian
    Vad kul att du hitta min blogg, så jag hitta din =)
    Vi har mera gemensamt ser jag... Pelargoner.
    Som dom andra säger så blev Denice min favorit bland dina, jag måste skaffa mig flera rosenknoppar =).
    Som jag skrev på min blogg så är det inte många som skriver om sina axelproblem (som ändå ska vara så vanligt) om du vill får du gärna maila mig, när du har varit hos ortopeden och berätta hur det gick. blomkronan(a)gmail.com
    / kram Mari

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt vilka fina pelargonier du har.
    Nu blir jag riktigt avis.

    Ha en bra dag

    Gunilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...