fredag 1 mars 2013

Så här ser det ut i trädgården just nu

Bruna toner och vit snö som ligger kvar lite här och där, is och sumpig gräsmatta 
som man helst inte vill gå på - så är det i trädgården just nu idag.
Ett grönt träd står mitt i allt detta och bringar glädje, med sina läderartade blad klarar Hjulträdet vintern fint här även om de drar ihop sig när temperaturen visar många minus. Just idag har vi +6 grader och då lyser de gröna bladen i solskenet. 

  
Hjulträd Trochodendron arialioides 


Förövrigt om ni vill se lite mer bilder av vår trädgård så finns den med i senaste
'Drömhem & Trädgård'.
Lite aktuellt om trädgården just nu i alla fall.



Vill du se mer av trädgårdsbloggares trädgårdar just nu så kika in på
Hélenas Blommiga fredag på bloggen
  Bland Rosor & Bladlöss
Vivian






14 kommentarer:

  1. Men vad roligt! Måste jag genast köpa och spana in er trädgård.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så roligt med reportage i tidningen , jag skall komma ihåg att köpa den.

    Ha en riktigt fin helg

    SvaraRadera
  3. Så skoj att se trädgården i tidningen, den måste jag nog köpa då.
    Lite snö har ni nu ser jag på dina bilder vad härligt.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Men äsch då! Jag som just fick deras andra, Trädgård och blommor tror jag den heter. Svältfödd som man är på vårbilder kan det ju hända att man köper en tidning till...:)

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder och förhoppningen om vår stiger som saven i träden...=)
    Kul med reportage...måste kollas in.
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Kul med reportage:) Måste läsas!

    SvaraRadera
  7. Oi, sånn ser det ut om en måned her...
    Stas med reportasje i bladet jeg kjøper av og til! Ser herlig frodig ut!

    SvaraRadera
  8. Måste jag köpa och kolla in din fina trädgård! Kul!
    Kram
    Milla

    SvaraRadera
  9. Men vad roligt med ett repotage om sin egen trädgård
    Vilken ego-boost ;)
    Ska såklart köpa och läsa!

    //Veronica

    SvaraRadera
  10. Grattis till reportaget i tidningen
    jag läste det redan i förra veckan,men det vet du ju redan
    jag tycker att dina mattor av vårlökar är underbara nått som jag ska föska fixa till i min egna trädgård
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra blad på Hjulträdet, undrar om det skulle fungera i zon 3 också....Attans, jag hade redan fyllt tidningskvoten för den här månaden, men nu får jag nog ta en tur till kiosken ändå ;-) Kul ! Ha en fortsatt fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  12. Så kul att få vara med där:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Jag fick tidningen av min mamma som prenumererar.Reagerade på namnet direkt o det var ju du :-)Jättekul att få se lite mer av trädgården än vad jag sett förrut.Annika tar så fina bilder.Jag tror nog det blir fint med porslins anemonen där nån stans :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...