fredag 30 november 2012

1:a Advent

Får jag lov att bjuda på en 1:a Advents tårta

Tårtan har jag pysslat ihop själv och den ska jag ge min svärmor på Söndag, hon är värdsbäst på att baka riktiga tårtor så denna kanske är lite kul och annorlunda att få då.
Jag ska nog baka en till mig själv också, kanske med rododendronblad runt om och ett jutesnöre istället bara, det kan nog bli snyggt det också.
Mer Advent hittar du hos 
Hélenas Blommiga fredag på bloggen

  Bland Rosor & Bladlöss


Hoppas ni får en skön helg och en trevlig 1: Advent
Vivian 

19 kommentarer:

  1. Vilken smakfull tårta, en verkligen fin idé :)

    SvaraRadera
  2. OH vad fin den är! Tur att den inte skall ätas upp utan får stå kvar och glädja er ett tag till.
    Jag gillar också att göra såna tårtor.
    Ha en fin advent.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ja! Svärmor blir säkert jätte glad när hon får Advents tårtan från dig! Den är riktigt fin!
    Ha en bra kväll,Karla.

    SvaraRadera
  4. Men vilken jätterolig pyntidé! Tror inte jag sett något liknande, den är jätteläcker. Fin helg! :-)

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag började läsa inlägget och hann tänka: UjUj, grädden hinner bli sur tills på söndag... innan jag scrollade ner och såg bilden :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk tårta.
    Hur har du gjort den?
    Så läcker.

    Trevlig advent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske jag får visa i ett annat inlägg hur jag gör, tänkte att jag skulle göra en lite annan variant, då ska jag fota.
      Vivian

      Radera
  7. Smarrig tårta.Fin present att få.Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  8. Nej men så snyggt ! Och kul idé, tack ! Hoppas inte svärmor tjyvkikar nu då ;-) Ha en skön advent
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Vilken fin tårta. Som man kan "äta" hur mycket som helst av....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. Så flott "kake" du har laget! Den tenker jeg vil bli godt mottatt!
    Ha det godt :-)

    SvaraRadera
  11. Galet snygg! Nu går jag igång, en sån vill jag också göra :-)
    Ha en underbar advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig & snygg present! Helt kalorifri!!
    En skön adventshelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  13. Oj den var snygg och annorlunda. Svärmor måste bli glad för den!

    kram ulrika

    SvaraRadera
  14. Jättesnygg tårta! Den är säkert god ;)

    Önskar dig en fin adventshelg!
    Kramen Ina

    SvaraRadera
  15. Härlig tårta du har gjort
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  16. Vilken snygg dekoration! Ha en härlig advent,
    Carina

    SvaraRadera
  17. Åå...å vakker kake du har laget!
    Denne "står seg godt"..gjennom hele advent:)
    Ønsker deg en fin 1. adventhelg:))

    SvaraRadera
  18. Tjusigt och innovativt, gillar jag!
    Ha det bra. Luna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...