måndag 27 februari 2012

Flitens lampa har lyst över byn i helgen

Hur gick det här till?
Planterat om mina 30 pelargoner
....tagit massor av sticklingar av de flesta


....målat lister
....varit arbetsledare för min man som sågat 
och satt upp listerna i verandan (ja med min assistans också så klart)
....målat listerna en gång till när de satt på plats
....placerat ut de friserade och nyplanterade pelargonerna i fönsterna



Kanhända det är vårkänslor i luften, har för mig att det blir mycket man hinner med då.
I alla fall, vårkänslor kommer med ljuset som jag har känt smyger sig på 
(ja nu är det kanske lite tidigt för de där riktiga varma vårkänslorna 
men jag kan i detta vädret framkalla dessa lätt)
Det märkliga är att jag kunde prioritera vad jag tyckte var viktigast att göra, det var ju faktiskt mycket fint väder här som vi inte haft på länge, närmare 5 plusgrader och sol denna helg,  åtminstone på eftermiddagen och då kan jag tänka mig att det skulle varit roligare att vara ute och påta med ett och annat. Men se det var jag inte, stod då och påtade i pelargonjord och målade inomhus.
Känner mig mycket nöjd ändå för det kommer dagar sen som jag kan gå ut och börja vårrensa i rabatterna också.
Det vet jag.

Vivian

2 kommentarer:

  1. Bra där! Att du lyckades välja inomhus fast utomhus lockade. Det är ju så skönt att få projekten klara. Vi har ett rum som inte är klart men nu är vi inne på slutet och vårljuset gör att man orkar mer, helt klart!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Det var till att var flitig som en myra!
    Så fort solen skiner hinner man göra massor.
    Hoppas på fler sådana dagar.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...