fredag 24 februari 2012

FYRA NYANSER AV VITT

En glädjesång för de vita. 
En balansgång mellan de vita och de färgade.
Det kanske inte känns som en riktig färg, men nyanserna finns där och de består av färger.


Rutblommorna på vintern har en is-vit ton.

Fjärilsviolen - Viola sororia 
Vårens solvarma vita älsklingar

Krypflox - Phlox stolonifera "Ariane"
Varm sommarvit

Vit knippgentiana - Gentiana asclepiadea alba
Blommar lite senare på sommaren då de börjar bli lite mörkare kvällar, 
syns på den sensommar-vita nyansen tycker jag.

 Det var min tolkning av temat Färger, kanske mest för att jag tycker om vita blommor och att vi glömmer bort att det vita faktiskt är en färg.

Mer tolkningar på temat Färger hittar ni på "Blommig Fredag" hos Roses and Stuff

Önskar er en mysig helg

Vivian

16 kommentarer:

  1. Vackert! jag gillar också vita blommor, tycker det gör sig så bra till allt det gröna. Vit knippgentiana ska jag nog inskaffa, sååå vacker. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Underbart fint med vitt det gillar jag.
    Härlig bild på rutmönstret av frost.

    Knippgentianan har jag sått hoppas att jag får någon planta för den är så fin. (Har den i blått)

    Önskar dig en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tycker också mycket om vitt - som blomfärg! Snövitt kan jag vara utan, även om ditt staktet var riktigt läckert.
    Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Vitt är vackert och inte bara en färg utan många.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Hej Vivian.

    Visst är vitt en färg och en underbart bra färg också. Så användbar! Vita rabatter är ju en klassiker som aldrig blir omodern.

    Knippgentiana var en ny bekantskap. Den kan du vara stolt över. Så elegant!

    Ha en skön helg
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Å så vacker Knippgentianan är.Den har jag inte sett förut.Läcker.Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra vita blommor och även om jag egentligen inte är så förtjust i vitt, så har jag naturligtvis massor av vitt. Det är ju en färg man inte kan vara utan!!

    SvaraRadera
  8. Åh, så vackert och första bilden på rutmönstret var ju så häftig.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  9. Hejsa.
    Rigtig flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  10. WOW!
    Gentiana är ju helt underbar fin!
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  11. Otroligt vackert med vitt, spännande växter.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Oj så häftigt rutmönster!
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  13. Visst är det så! Och en färg som jag aldrig tröttnar på, dessutom...
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  14. The frost looks amazing. Your white violas are beautiful.

    SvaraRadera
  15. Jomen visst är det väl så att vitt består av alla spektrumets färger? Fantastisk bild på det frostiga rutnätet. Idag har jag sått vit knippgentiana, och så visar du en så fin bild, härligt.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...